Psikolog Denktaş Uyarıyor ''Sosyal Medya Bağımlısı Olduğunuzun Farkında Mısınız?''


İzmit Seka Devlet Hastanesi çalışanlarımızı, hasta ve hasta yakınlarımızı bilinçlendirmek ve en doğru bilgilere ulaştırmak amacıyla gerçekleştirdiğimiz röportajlara bir yenisini daha ekledi. Hastane Psikologlarından İclal Gezer Denktaş ile iş hayatı ve Sosyal Medya Bağımlılığı hakkında bilgiler verdi. 

Öncelikle Bize Kendinizi Tanıtırmısınız?

1976 yılı Ankara doğumluyum. 2000 yılında ODTU Psikoloji bölümünden mezun oldum. 1999 yılında Gölcük depremi sonrası afetlerde psiko – sosyal destek çalışmaları kapsamında birkaç proje görev aldım. 2002 yılında Düzce’de Kızılay ve Kızılhaç Federasyonları Derneği çatısı altında depremzedelere psiko-sosyal destek çalışmalarına devam ettim. 2003 ve 2007 yılları arasında Gölcük ve Adapazarı’nda özel eğitim kurumlarında çalıştım. 2007 yılı Temmuz ayından itibaren de hastanemizde görev yapmaktayım.

İş Hayatınız İle İlgili Hastanemizde Yaptığınız Çalışmalar Hakkında Bilgi Alabilirmiyiz?

Birer hafta dönüşümlü olarak Yürüyüş Yolu Semt Polikliniği ve Yenidoğan Merkez Binada görev yapmaktayım. Psikiyatri polikliniğinden yönlendirilen kişiler ile bireysel danışmanlık ve heyet için gönderilenlere de zeka testleri yapmaktayım. 6-16 yaş aralığı için Wısc-r zeka testini yapmaktayım. Nöroloji polikliniğinden yönlendirilen kişilere de Mini Mental Test uygulamaktayım. Poliklinik yönlendirmeleri dışında Acil Servisde Krize Müdahale ve Psikososyal Destek Birimi’nde, Diyabet Okulu ve Diyabet Hemşireliği Sertifika programında da görev almaktayım.

Hastanemizde Eğitimler Veriyorsunuz, Bunlar Nelerdir?

Sağlıklı iletişim, stres ve stres yönetimi,öfke ve öfke kontrolü, çatışma, akut stres bozukluğu, psikolojik travma, toplumsal travma, akut stres bozukluğu, afetzede psikolojisi, travma sonrası stres bozukluğu, psikolojik ilkyardım eğitimleri verilmektedir.

Son Dönemde Çok Konuşulan Bir Konu 'Sosyal Medya Bağımlılığı' 

İnsanların sosyal medyadan uzak kaldığında panik yaşamaları, strese girmeleri, yalnız ve güvensiz hissetmeleridir.

Bağımlı olduğumuzu nasıl anlarız?

İnsanlar bu durumun bir bağımlılık olduğunun farkında değil belki de sizde bile sosyal medya bağımlısı olduğunuzun farkında değilsiniz. Uyandığınızda ilk aklınıza gelen şey sosyal medya ise, sosyal medya hesaplarınızı sürekli yeniliyor ve güncelliyorsanız, günlük bütün rutinlerinizi sosyal medyada paylaşmadan duramıyorsanız, giydiğiniz kıyafetlerden, yaptığınız makyaja, gittiğiniz yerlerden yediğiniz yemeğe kadar her şeyi sosyal medya hesaplarında paylaşıyorsanız, eğer bilgiye ulaşmak ve bağlantılar için temel noktanız sosyal medyaysa bağımlılığın etkilerini gösteriyorsunuz demektir.

Eğer Sosyal Medya Bağımlılığı Riski Taşıyorsak Neler Yapmalıyız?

Öncelikle kişi bunun bir sorun olduğunu fark etmelidir. Bunun en kolay yolu gün içerisinde geçirdiği zamanı not etmektir. Sosyal medya bildirimlerinin sessiz moda almak, telefonda ana ekranda sosyal medya bildirimlerinin görünürlüğünü kapatmak kişi için destekleyici olabilir. Gün içerisinde sosyal medyaya bakma zamanını belirlemeli, sınırlandırılmalıdır. Günde 30 dakikayı geçmemesi önerilebilir. Kişilerarası iletişim yazılı olarak değil, sözel olarak yapılması tercih edilmelidir. Spor, kitap okumak gibi beğeneceğiniz aktivitelere zaman ayırmak, arkadaş görüşmelerinizi sıklaştırmak; bağımlılığı önlemede destek olabilecek öneriler olarak sıralanabilir. Bunlara rağmen çözüm bulamadıysanız, psikiyatrist ya da bir klinik psikologdan yardım alınması önerilir.

 

 

Yorumlar


Yorum bulunamadı.

© Kocaeli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği 2017